Wil jij dit jaar geen extra kilo’s cadeau krijgen van de Sint?

De intocht van Sinterklaas is geweest en dat betekent dat Sinterklaas en zijn pieten weer in het land zijn. Het wordt niet voor niks ‘het heerlijke avondje’ genoemd want behalve cadeautjes neemt de Sint ook chocoladeletters, pepernoten, banketstaven en marsepein mee. Een lastige periode als je net goed bezig bent met afvallen en gezond eten. En wat je niet wilt hebben is dat de Sint voor jou alleen extra kilo’s met zich mee brengt.

Gelukkig kan gezond en lekker eten makkelijk samen gaan en ik zal je vertellen hoe.

Tip 1: kies één moment

Het snoepgoed ligt al maanden voor de Goedheiligman in het land is al in de winkels. Probeer deze verleidingen te weerstaan en haal het (nog) niet in huis. Wanneer je het in huis haalt, wordt de verleiding nog moeilijker om te weerstaan. Indien je echt van dit snoepgoed wilt genieten heb ik voor mijn PowerSlimmers in onderstaand document wat handige alternatieven. Wil je toch iets nemen van al dat lekkers? Maak dan voor jezelf de afweging: wat voor snoepgoed neem ik? Wanneer neem ik dit? En hoeveel neem ik hiervan? Houd jezelf dan wel aan de gemaakte afspraken. Zeg bijvoorbeeld tegen jezelf dat je alleen op Sinterklaas avond een handje pepernoten eet.

Tip twee: sla geen maaltijden over voor het snoepgoed

Veel mensen zijn geneigd om op een feestdag zoals Sinterklaas minder te eten, zodat ze ’s avonds lekker veel kunnen snoepen. Dit zorgt er echter voor dat je veel ongezonde voedingsstoffen binnenkrijgt waarvan je kunt aankomen en waarvan je lichaam ontregelt kan raken.  Zorg dat je gedurende de dag je koolhydraatarme maaltijden blijft eten. Je zal je gedurende de avond meer verzadigd voelen en minder de behoefte hebben om te snoepen.

Tip drie: houd een balansdag

Het beste is natuurlijk om niet van het snoepgoed te eten, dan heb je zo’n balansdag helemaal niet nodig. Heb je je toch even laten gaan en meer gesmokkeld dan gewenst? Grijp de dag erna dan meteen in. Let de dag erna extra goed op wat je eet en eet uitsluitend gezonde en bij voorkeur koolhydraatarme maaltijden.

Tips voor mijn PowerSlimmers

Als je bij mij het PowerSlim programma aan het volgen bent wil je natuurlijk niet dat je resultaat gaat afnemen door al dat Sinterklaas snoepgoed. Gelukkig heb ik ontzettend veel heerlijke alternatieven en koolhydraatarme recepten voor je opgesteld. Download het document hier.

 

Begin te typen en druk op Enter om te zoeken

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikerservaring te optimaliseren. Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Privacy Statement

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten