Mijn top 10 koolhydraatarm broodbeleg!

De titel van mijn nieuwe blog lijkt zich tegen te spreken. Brood is natuurlijk niet koolhydraatarm en zou je eigenlijk niet moeten eten als je echt een koolhydraatarme levensstijl wilt hebben. Gelukkig kan je met ons programma toch koolhydraatarm brood eten. Twee heerlijke sneedjes PowerSlim witbrood of Sesam lijnzaadbrood, een koolhydraatarm meergranen bolletje of natuurlijk onze crackers. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het chocolade broodje en de scone. Genoeg koolhydraatarme vervangers, maar wat voor broodbeleg kies je hier nou bij? Vaak zie ik dat we hier te weinig inspiratie in hebben. In deze blog deel ik mijn top 10 met je. Alles is vanaf fase 1 van het PowerSlim programma toegestaan.

  1. Rosbief

Wie mij kent weet dat ik een enorme fan ben van rosbief. Dat komt goed uit want rosbief behoort tot de magere vleeswaren en bevat maar weinig calorieën, geen koolhydraten en veel eiwitten. Heerlijk met een gekookt eitje en wat rucola.

  1. Cottage cheese

Misschien wel een bekendere naam Hüttenkäse. Deze heeft maar weinig koolhydraten en veel eiwitten en zorgt voor een fris broodbeleg. Combineer het met bijvoorbeeld wat rauwkost, zoals komkommer, radijsje of tomaatjes.

  1. Een Spaans genot

Wie ons de afgelopen tijd heeft gevolgd weet dat wij dit weekend een moeder-dochtertripje naar Alicante hadden. Iedere ochtend genoten wij daar van een heerlijk Spaans ontbijtje. Dit bracht ons natuurlijk op ideeën. Rauwe ham is koolhydraatarm, toast de sneetjes PowerSlim brood en doe daar een heerlijke olijfolie over. Beleg het dan met rauwe ham en gepureerde tomaten. Geloof mij, heerlijk!

  1. Johma Bruschettasalade

Om nog heel even in de Spaanse sferen te blijven. De Johma bruschettasalade is heerlijk én geschikt vanaf fase 1.

 

  1. Geitenkaas

Wist je dat geitenkaas in combinatie met gegrilde groenten erg lekker is als broodbeleg? Lekker met gegrilde courgette en balsamicoazijn! Ben je geen fan van geitenkaas maar wel een liefhebber van tosti’s? Probeer dan een smeerkaas 20+!

  1. Philadelphia spread

Naast de light-varianten van Philadelphia die zijn toegestaan is er nu ook Philadelphia Greek style, die binnen fase 1 van het PowerSlim programma past. Een lekkere verfrissende zuivelspread!

  1. Kipfilet

Lekker en makkelijk en ook nog eens op talloze manieren te combineren. Lekker met bijvoorbeeld avocado, een (half) gekookt eitje, roomkaas of komkommer. Naast kipfilet kun je natuurlijk ook kiezen voor bijvoorbeeld kalkoenfilet of ham.

  1. Eru Zomerbalans paprika 15+

Naast smeerkaas 20+ is er ook smeerkaas 15+ op de markt, namelijk ERU Balans 15+. Daarvan is sinds kort een nieuwe zomervariant beschikbaar, namelijk Zomerbalans Paprika met een vleugje yoghurt en stukjes paprika. Naast deze smaak zijn er nog diverse lekkere smaken, zoals sambal, olijf tomaat en bieslook. Lekker op een PowerSlim cracker! Welke smaak is jouw favoriet?

  1. PowerSlim chocoladepasta

Soms heb je echt zin in zoet beleg. Gelukkig is er dan de PowerSlim chocoladehazelnoot pasta. Eén portie bevat maar 2,6g koolhydraten. En persoonlijk vind ik hem qua smaak lekkerder dan Nutella.

  1. Rundercarpaccio

Waarom zou je jezelf niet af en toe verwennen met iets lekkers? Wat dacht je bijvoorbeeld van carpaccio met rucola en truffelmayonaise.

 

Wat is jouw favoriet?

Begin te typen en druk op Enter om te zoeken

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikerservaring te optimaliseren. Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Privacy Statement

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten